020-3080645 info@iconneqt.nl

Automatische verrijking klantbeeld

Conversie verbetering door gerichter te mailen op getoonde belangstelling voor product- en interessegroepen

Vanuit de emailstatistieken is er inzicht in het klikgedrag binnen emailcampagnes. Je kunt hier eenvoudig op anticiperen met verschillende persoonlijke mailflows.
Helaas bouw je hiermee nog geen overzichtelijk klantbeeld in relatie met het klikgedrag. Het grote productaanbod maakt dit vaak lastig in de praktijk.

Om dit inzichtelijk te krijgen is iConneqt uitgebreid met de optie  ‘link profilering’. Je geeft bij iedere link (tekst of afbeelding) eenvoudig aan tot welke product- of interessegroep de specifieke content behoort. 

Link profilering: Verrijk je klantbeeld

  • Bij iedere link (tekst of afbeelding) kun je eenvoudig aangeven tot welke product/interessegroep de content behoort.
  • Door het klikgedrag in de emailcampagne ontstaat er automatisch een nieuwe subdoelgroep dankzij deze verrijking van het klantbeeld. 
  • Met het profileren van content heb je tevens inzicht in het engagement rondom de verschillende product/interessegroepen.

Voorbeeld
Wanneer we kijken naar een retailer kunnen er product/interessegroepen vastgesteld zijn zoals “Herenkleding, Dameskleding, Sport, Gadgets”. Met de link profilering optie maak je het mogelijk om een vertaalslag te maken vanuit het klikgedrag naar product/interessegroepen. Zo zou je het volgende gerapporteerd kunnen krijgen.

  • Herenkleding 14%
  • Dameskleding 47%
  • Sport 9%
  • Gadgets 21%

Op basis van deze informatie kun je zelf product/interessegroepen aanmaken. Vanuit de opgedane kennis is het vervolgens eenvoudig mogelijk om klantgroepen te creëren en gericht te mailen.

Klanten in beweging brengen naar winkel en webshop

Samen met de data rond de aankoop, de aangegeven belangstelling en de gegenereerde data vanuit de emailcampages ontstaat een compleet klantbeeld om gericht en succesvol klanten in beweging te brengen naar de winkel en webshop.