020-3080645 info@iconneqt.nl

Automatische verrijking klantbeeld

 

Conversie verbetering door gerichter te mailen op getoonde belangstelling voor product/interessegroepen

Vanuit de emailstatistieken is er inzicht in het klikgedrag binnen emailcampagnes. Je kunt hierop eenvoudig anticiperen met verschillende persoonlijke mailflows.
Helaas bouw je hiermee nog geen overzichtelijk klantbeeld in relatie met het klikgedrag. Het grote productaanbod maakt dit vaak lastig in de praktijk.

Om dit inzichtelijk te krijgen wordt er binnenkort een optie, genaamd ‘link profilering’, geïntegreerd binnen de emailbuilder.
Je geeft bij iedere link (tekst of afbeelding) eenvoudig aan bij welke product/interessegroep de specifieke content toebehoort. Hierdoor wordt het mogelijk een breder beeld te krijgen in de interesses van jouw (potentiële ) klant. Automatisch wordt het klantbeeld verrijkt.

 

Link profilering: Verrijk je klantbeeld

Met het aanbod van vaak vele verschillende producten kan het ingewikkeld zijn om een overzichtelijk klantbeeld te schetsen. Daarom is binnenkort de optie link profilering:

  • Bij iedere link (tekst of afbeelding) kun je eenvoudig aangeven tot welke product/interessegroep de content behoort.
  • Door het klikgedrag in de emailcampagne wordt het individuele klantbeeld automatisch verrijkt.
  • Met het profileren van content, heb je tevens inzicht in het engagement rondom de verschillende product/interessegroepen.


Voorbeeld
Wanneer we kijken naar bijvoorbeeld een retailer kunnen er product/interessegroepen vastgesteld zijn als bijvoorbeeld “Herenkleding, Dameskleding, Sport, Gadgets”. Met de link profilering optie maak je het mogelijk om een vertaalslag te maken vanuit het klikgedrag naar product/interessegroepen. Zo zou je het volgende gerapporteerd kunnen krijgen binnen het klantdossier.

  • Herenkleding 14%
  • Dameskleding 47%
  • Sport 9%
  • Gadgets 21%

Je kunt zelf product/interessegroepen aanmaken. Vanuit de opgedane kennis is het vervolgens mogelijk om klantgroepen te creëren en gericht te mailen.

 

360 graden klantbeeld

Samen met de data rond de aankoop, de aangegeven belangstelling en de gegenereerde data vanuit de emailcampages ontstaat een een compleet klantbeeld om gericht en succesvol klanten in beweging te brengen naar de winkel en webshop.