020-3080645 info@iconneqt.nl

Stel, je loopt in een goede kledingzaak. Wanneer je iets aardigs uit het rek trekt, is de kans groot dat er direct een vriendelijke verkoper naast je staat die je wilt ‘verleiden’ tot aankoop. Dat is de taak van de verkoper. Het mooie is dat dit in de ‘virtuele wereld’ niet anders is. Op website kennen we de (ingelogde) klanten en kunnen ze volgen. Ook binnen emailcampagnes is dit mogelijk. Het klikgedrag van de klanten wordt vastgelegd binnen het digitale klantdossier. Geheel automatisch. In praktijk zien wij dat niet iedere marketeer op deze data anticipeert. En het is toch zo éénvoudig. We blijven even bij kledingzaak, dit keer met de webwinkel. Zodra er een mail uitgaat, gaat de digitale kassa rinkelen. In het klantdossier (CRM) zie je direct de aankoopgegevens terug.

Op data anticiperen
We zien dat, zodra er een mail uitgaat, de digitale kassa gaat rinkelen en in het klantdossier (CRM) zie je direct de aankoopgegevens terug. Maar de meeste mail-ontvangers kopen niet. Net als in de fysieke winkel. Kijken, kijken en niet kopen.

Digitaal zetje
Dus, waarom zou je niet eens testen, net als de verkoper in de winkel, of je die klant digitaal een zetje kunt geven. En kan verleiden?  Bijvoorbeeld:

  • Een mail met meer informatie over het product waar belangstelling voor is getoond. (Bij een auto of vakantiereis is dat eenvoudig, bij kleding vertel je misschien over de beperkte voorraad, de andere kleuren en maten, etc.).
  • Een mail met een specifieke aanbieding m.b.t. het product waar de ontvanger belangstelling voor heeft getoond (‘wanneer u voor 17.50 besteld is de bezorging gratis’, korting? etc.).
  • Een mail met wat vragen. Je zou ook, net als in de fysieke winkel, simpel vragen kunnen stellen, bijvoorbeeld waar ze belangstelling voor hebben. Hoe makkelijk is dat?

Heb je tips of ondersteuning nodig? Of zou je eens met ons van gedachten willen wisselen over dit onderwerp? Wij helpen je graag. Mail (info@iconneqt.nl) of bel (020 30 80 645) ons dan even.