020-3080645 info@iconneqt.nl

CRUCIALE VERBETERPUNTEN

Geen sexy marketing onderwerp

Geen sexy marketing onderwerp, maar cruciaal om de resultaten van je emailcampagnes relatief eenvoudig te verbeteren.

Bij het opstaan is de eerste actie van de meeste volwassen mensen hun emailbox scannen. Gezien de groeiende hoeveelheid gaat dat razendsnel. Hier speelt zich het eerste gevecht af voor de aandacht van jouw email campagne. Grofweg zijn er twee criteria die bepalen weggooien of lezen.

  1. Van wie komt de mail (ken ik die de afzender)
  2. Waar gaat het over (ga ik deze mail openen)

HET BELANG VAN DE BETROKKENHEID MET DE AFZENDER

In emailmarketingland werken de meeste marketeers nog met centrale afzender adressen zoals Nieuwsbrief@bedrijfsnaam of Postbus@bedrijfsnaam. Dat is logisch vanuit de tijd dat we uitsluitend nog in bulk konden mailen.

Maar deze werkwijze kost conversie en dit is niet meer nodig vandaag. Dat is belangrijk, want ook het emailadres en de naam van de afzender zijn van invloed op de Open Rate en of de campagnes worden weggegooid of gelezen.

Dit is een beetje vergelijkbaar met de cover teksten van magazines, die zijn ook zeer van invloed op de verkoop vanuit het schap.

BETER RESULTAAT MET DATA-GESTUURDE LOKALE  AFZENDERS

Een mail van familie of vrienden, de vereniging e.d.hebben natuurlijk een betere Engagement Rate dan die van commerciële afzenders. Althans in algemene zin. Maar net als met de lokale gedrukte media blijken ook de lokale digitale afzenders beter te scoren. Het is de mail van de man of vrouw die je misschien wel kent uit de lokale winkel of restaurant.

Met iConneqt ben je relatief eenvoudig in staat de afzender (emailadres en naam)  te koppelen aan de lokale vestiging.
De kans is groot dat dit een behoorlijke positief effect zal hebben op de Open Rate.

DATA-GESTUURDE ONDERWERPZINNEN EN PREHEADERS

Het simpele zinnetje de woordkeuze en de zinsbouw van de onderwerpszin is van cruciaal belang. Het kan zo 25% schelen in conversie. De- in een tiende van een seconde- beslissing om de mail te openen, lees het rendement van de campagne, wordt dan ook in hoge mate beïnvloed door de onderwerptekst. Ook daar zijn technische mogelijkheden die zorgen voor optimalisatie.

  • Testen. Ten eerste maak structureel testen onderdeel van je campagne activiteiten.  
  • Personaliseren. Daarnaast heb je mogelijkheden om de data vanuit het klantprofiel en data vanuit een vestiging te integreren binnen de onderwerpszin. Ook dat kan van invloed zijn op het resultaat.  

PRE-HEADER

De preheader is een korte samenvatting van de inhoud die volgt op de onderwerpszin. Smartphones, desktopcomputers en web emailclients tonen vaak deze zin. Hierboven is zichtbaar hoe het wordt getoond in Gmail.

Nog vaak zien we dat dit onbenut wordt of dat het wordt gebruikt als een soort dienstmededeling over het bekijken van de email…Kunt u dit niet lezen dan.….Dat is niet handig.

Pre-screening tool
De preheader zou je kunnen zien als preview van de inhoud van de email.
Er zijn onderzoeken die van mening zijn dat deze communicatie ook bijdraagt aan de beeldvorming rond het merk. Wij vinden de Call to Action van meer belang, zorgen dat de email wordt geopend.