020-3080645 info@iconneqt.nl

Je weet het. Een goede marketingkalender biedt houvast. Maar in de praktijk zien we dat er nog veel ad hoc wordt gewerkt. Je ziet dan fouten ontstaan, het testen gebeurt niet, de resultaten zijn niet optimaal. 

Met een goede marketingkalender is de kans groot dat je ook meer rendement haalt uit je emailcampagnes.
Een paar tips uit de praktijk van de iConneqt adviseurs:

* Beter testen, minder fouten! Ga niet voor ad hoc haast werk, maar kijk kritisch naar je mails. Door de tijd te nemen ontdek je eerder fouten.

Meer ruimte voor segmentatie – Is jouw database in te delen in meerdere segmenten? Speel hier op in. Ga niet voor 1 nieuwsbrief, maar maak meerdere varianten. Werk je customer journey uit en ga voor de perfecte aansluiting.

Brainstorm met het team – Wat heb je nodig van je collega van een andere afdeling?
Hoe is de planning daar? En hoe kun je dit zo goed mogelijk laten aansluiten? Input vanuit de klantenservice kan ook fijn zijn om mee te nemen.

Update je triggermails: Loop ze na en kijk of ze relevant zijn en/of toegespitst op de feest- of themadagen. Zet bijvoorbeeld de gratis inpakservice bovenaan als USP.

Aansluitende landingspagina’s: Zorg voor een goede aansluiting op je mail, die aan de verwachtingen voldoet. Ga voor de ultieme beleving!

Minder stress … dat wil toch iedereen!? Hulp nodig bij je marketingkalender of de uitvoering?
Wij helpen je graag.