020-3080645 info@iconneqt.nl
JE WERKT MET DE MEEST COMPLETE DIGITALE KLANTENKAART

Binnen het klantdossier in iConneqt is er standaard inzicht in het aankoopgedrag van de klant. Grafieken geven inzicht in de webshop omzet (of omzet vanuit boekingen) en het verloop van de mailcampagnes. Vanuit aankoopdata kun je, geautomatiseerde, persoonlijke opvolgmails opzetten.

Nieuw is het inzicht in de conversie naar omzet per mailcampagne. Je hebt gedetailleerd inzicht in de relatie tussen de mailcampagnes, kosten en de omzet. Je kunt nog beter sturen.

METEN=WETEN

Conversiepixel geïntegreerd

Om het succes van je campagnes te meten, ga je aan de slag met conversiepixels. Hiermee krijg je inzicht in welke EDM/nieuwsbrief abonnees of andere relatiegroepen vanuit je emailcampagnes voor conversie hebben gezorgd.
Ook wanneer er pas later een aankoop wordt gedaan.

Een conversiepixel is een stukje code dat wij op verzoek toezenden. Deze code moet dan op de bevestigingspagina van de webshop worden geplaatst. Met de conversiepixel verzamelt iConneqt de benodigde data. Deze pixel zorgt ervoor dat je inzicht krijgt in onder meer:

 

  • Welke producten zijn verkocht en met welke aantallen,
  • De verkoopresultaten per productgroep,
  • De totale opbrengsten van de emailcampagne,
  • De gemiddelde opbrengsten van de emailcampagne,
  • Aantal abonnees/relaties dat is geconverteerd naar sales,
  • Het totaal aantal verkochte items,
  • Het gemiddelde aantal verkochte orders,
  • Totaal gerealiseerde omzet van de betreffende EDM/Nieuwsbrief.
EXTRENE LIJSTEN?

Kosten/opbrengsten

We zien in de praktijk nog steeds dat er, om de eigen klantendatabase te vergroten, ook lijsten worden gekocht bij derden. Je wilt dan natuurlijk weten wat deze specifieke lijsten hebben opgebracht. Daarom is er ook de optie om de inkoopkosten aan te geven ingebouwd.  

Dit zijn de hoofdlijnen van deze functionaliteit.
Wil je de details weten en/of er mee aan de slag gaan?

Mail ons even op helpdesk@iconneqt.nl en we gaan er voor zorgen.