020-3080645 info@iconneqt.nl

Reminder in e-mail zorgt voor ‘win-win’ situatie

“De reminder-functie zorgt ervoor dat consumenten die extra bedenktijd nodig hebben weer getriggerd worden om het product te kopen. Zo heeft de herinnerfunctie voornamelijk bij hoge aankoopwaarde producten gezorgd voor extra omzet, positief resultaat dus!”

Lisa Eggen • Online Marketeer GroupDeal

De uitdaging

GroupDeal biedt dagelijkse nieuwe kortingsdeals aan. De deals staan een dag online en zijn daarna niet meer te bestellen. De prijzen van deals variëren van laag tot hoog. De goedkopere deals lenen zich voor een impulsaankoop, voor andere deals is er meer bedenktijd nodig.

Een langere bedenktijd is nodig bij producten als boxsprings, iPhones en een tafel bijvoorbeeld. Saldo’s worden gechecked en er wordt vaak eerst gesproken met het thuisfront. De kans dat een deel met hogere waarde vergeten wordt is groter.
In samenwerking met iConneqt is GroupDeal zich gaan focussen op het oriëntatie- en aankoopproces. Centrale vraagstelling hierbij was:

“Hoe zorg je ervoor dat de deals in het hogere segment wel worden aangeschaft?”

De oplossing

Om ervoor te zorgen dat de ‘overleg-aankopen’ niet worden vergeten door de consument, is er een reminder-functie aan alle deals in de nieuwsbrief toegevoegd. Hierbij kan een abonnee aangeven aan welke deal en op welk tijdstip er een herinnering wordt gestuurd.

Op het aangegeven tijdstip krijgt de abonnee een reminder mail. Hierbij staat de gekozen deal centraal, met een duidelijke ‘call to action’. Zo wordt de specifieke deal nogmaals onder de aandacht gebracht.

De oplossing

Om ervoor te zorgen dat de ‘overleg-aankopen’ niet worden vergeten door de consument, is er een reminder-functie aan alle deals in de nieuwsbrief toegevoegd. Hierbij kan een abonnee aangeven aan welke deal en op welk tijdstip er een herinnering wordt gestuurd.

Op het aangegeven tijdstip krijgt de abonnee een reminder mail. Hierbij staat de gekozen deal centraal, met een duidelijke ‘call to action’. Zo wordt de specifieke deal nogmaals onder de aandacht gebracht.

Het resultaat

Door de reminder-functie kan GroupDeal de juiste deal, aan de juiste abonnee op het juiste moment versturen. De mail heeft een open ratio van bijna 50%. Van de openers klikt 66% door naar de website, waar de de deal getoond wordt. Eenmaal op de website rondt uiteindelijk 12% van de klikkers de bestelling af. Dit zijn statistieken om trots op te zijn! Door een simpele herinnering aan de nieuwsbrief toe te voegen, creëert GroupDeal een klassieke ’win-win situatie’. De verhoogde toegevoegde waarde voor de consument leidt tot meer aandacht en conversies.

Elke dag zetten wij ons met passie en plezier in voor uiteenlopende klanten en opdrachtgevers. Ons team bestaat uit ervaren email marketing specialisten, campagne managers, developers en analisten. Wij gaan de echte vriendschap aan met onze klanten. Loyaal, korte lijnen en makkelijk bereikbaar…

Anouk Zwart

Senior Accountmanager

Let's make friends!

Graag op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom iConneqt? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.



©2018 iConneqt | Email marketing software

All Rights Reserved. Powered by Advanced CRMMail Technology B.V.

©2018 iConneqt | Email marketing software

All Rights Reserved. Powered by Advanced CRMMail Technology B.V.