020-3080645 info@iconneqt.nl

Zoals al vaker beschreven is de bezorging van emailcampagnes niet meer zo eenvoudig als een paar jaar terug. Als verzender was de reputatie van het IP-adres van groot belang. Dus werd er soms bij problemen bij bulkmailers eenvoudig van IP-adres gewisseld. Dat werkt nu niet meer overal. De grote Internet Service Providers (ISP’s) kijken steeds meer naar het engagement van afzender (je ziet het verschil dan ook bij de statistieken tussen die van de lokale ISP’s en de grote jongens). Met name de grote ISP’s als Outlook/Hotmail en Gmail zetten steeds meer slimme algoritmes (AI) in en meten bij het aanbieden van de bulkcampagnes of hun abonnees emails daadwerkelijk willen ontvangen. Met andere woorden geautomatiseerde engagement statistieken bepalen steeds meer of de mail in de inbox of in de spambox belandt.

Automatiseringstools om het engagement te verbeteren.
Binnen iConneqt is technologie beschikbaar om te werken aan een betere engagement. Onder meer met het Engagement Based Send Filter. Je kunt daarmee automatisch engagement groepen ontwikkelen gebaseerd op het open- en klikgedrag. Je kunt instellen op welke criteria men (tijdelijk) geen emails meer moet ontvangen. Daarmee kun je dus zorgen dat het open- en klik rate gemiddeld omhoog gaat en verklein je de kans dat je emailcampagnes door de ISP’s worden gezien als Spam.

Personaliseren
Je (potentiële) klanten aanspreken op naam kan een stap zijn voor verbetering van het engagement. Dit is een kwestie van testen, maar personaliseren kan verder gaan:

      • Personaliseren op klantprofiel. Vanuit het CRM-systeem binnen iConneqt heb je een compleet klantbeeld. Vanuit die data zou je ook kunnen personaliseren op bijvoorbeeld het klantprofiel (klikgedrag, aangegeven belangstelling etc).
      • Personaliseren vanuit aankoopgedrag. Met dynamische content in je nieuwsbrieven/EDM’s, bijvoorbeeld een aanbieding tonen, bedoeld voor een bepaald segment in je database. Het aanbod voor die ene mooie jurk stuur je vooral naar vrouwen en senioren stuur je geen aanbod voor jongerenreizen, om een paar obligate voorbeelden te noemen.
      • Geografisch personaliseren. Mensen zijn betrokken bij de lokale retail. Persoonlijk communiceren vanuit de lokale vestiging zorgt voor betere resultaten. Je kunt dit relatief eenvoudig doen vanuit centrale regie met behulp van de zogenaamde Geo Power Engine in iConneqt. Zo kun je onder andere mensen benaderen die in de buurt van uw vestigingen wonen.

Meer over GeoTargeting en iConneqt