020-3080645 info@iconneqt.nl

Honderd studies en ‘schrikbarende’ verschillen

Er wordt tijd en geld geïnvesteerd om (potentiële) relaties (klanten, leden, donateurs)  naar de site te halen. Maar niet alle organisaties zijn vervolgens bezig om te onderzoeken wat de beste methoden zijn om van bezoekers ook kopers, leden of donateurs te maken. Het zal renderen om wat meer aandacht voor de conversie op de site te hebben.
In de studies wordt steeds weer bewezen dat zelfs kleine ingrepen voor grote verbeteringen kunnen zorgen.

Het Ik-wil-mijn-database-niet-laten-groeien-nieuwsbrief-aanmeldveld
Los van de vaak vele verbeterpunten- daar komen we zo op terug- willen we het eerst hebben over de groei van de (potentiële) klantendatabase. Dat doe je het meest effectief en kostenefficiënte via de eigen site. Maar te vaak zien we dat het aanmeldveldje is verstopt in een brei van kleuren, aanbiedingen, buttons, banners, of het aanmeldveld staat helemaal onder aan de pagina. Dat werkt niet optimaal, de Call-to-Action wordt niet gezien.

Een paar adviezen:

  • Zorg dat het aanmeldveld voor de Nieuwsbrief aan de bovenkant van de site staat
  • Test de verschillende mogelijke lokaties aan de bovenkant  
  • Zorg dat de aanmeldoptie gezien wordt (visuele rust rond het blokje, kleur, etc.)
  • Test met een incentive, kleur en met verschillende motiverende teksten

Popups

De praktijk heeft aangetoond dat het inzetten van Pop-Ups met een geïntegreerd aanmeldformulier leidt tot belangrijke conversie verbeteringen.
Niet zelden meer dan 25%.

Er zijn verschillende systemen die eenvoudig en zeer betaalbaar in de webshop geïntegreerd kunnen worden.

Je kunt simpel testen welke content, locatie of grote het beste scoort.

Integratie met iConneqt
We kennen verschillende geavanceerde zeer goed werkende systemen en zijn instaat relatief eenvoudig de iConneqt formulieren en de daar achterliggende geautomatiseerde mail flow te koppelen aan deze externe tools. We helpen graag.

Exit Intent
Er is technologie beschikbaar die de muisbewegingen van de bezoeker continu geanalyseerd.. Afhankelijk van de locatie of tijdspad kan dan een motiverende boodschap getoond worden.

Wanneer de bezoeker je webshop dreigt te verlaten, komt er een duidelijk boodschap: “Moment. Ga niet weg, ik mag u persoonlijk een speciale aanbieding doen, maar alleen per email”.

 

100 Conversion Optimization Case Studies
Naast het bouwen aan de groei van de database zijn er veel meer opties om de conversie van je website te verbeteren. Het Amerikaanse Kiss Metrics heeft honderd studies op een rij gezet. Soms schokkend om te lezen dat kleine aanpassingen kunnen leiden tot grote verbeteringen.