020-3080645 info@iconneqt.nl

Laten we deze kansen benutten en inspelen op de trends van 2018!
Dit zijn drie belangrijke trends van 2018 op het gebied van emailmarketing:

Personalisatie – Ga verder dan het aanspreken met de juiste naam, focus op gedrag. Wanneer je de customer journey van de klant kent, kan je daar op inspelen door op bepaalde punten van de customer journey persoonlijke aanbiedingen (gebaseerd op bijvoorbeeld het klikgedrag of het aankoopgedrag) te integreren in je campagnes. En wanneer je werkt met lokale vestigingen, blijkt de integratie van de lokale betrokkenheid (GEO-Targeting) te zorgen voor aanzienlijke verbetering in de resultaten.

Responsive templates – Dit is geen nieuwe trend, maar we zien dat 60% van de emailcampagnes mobiel (tablet en smartphone) wordt gelezen. Het is dus in 2018 een must om te zorgen dat je nieuwsbrief er op mobiel én op desktop goed uitziet. Visuals en buttons dienen mobiel correct te verschijnen om de conversie te optimaliseren.

Visualisatie en interactie – Afbeeldingen en GIF’s maken een nieuwsbrief aantrekkelijk, maar kunnen ook zorgen voor een betere conversie. In testen zien we dat ‘videobeelden’ (GIF’s) een conversieverbetering realiseren tussen de 1% en 19%. Verwacht wordt dat de komende periode steeds meer email clients ook echte video’s kunnen gaan afspelen, dus zal de conversie sterk verbeteren, zo is de verwachting.
Maar ook de integratie van enquêtes/vragenlijsten en bijvoorbeeld smiley’s om aan te geven wat iemand van een nieuwsbrief vindt, zal dit jaar toenemen.